Nysedda filmer

 
Lovestuck The Musical - Handlar om en kvinna som tränar en grupp dansare till en brodway när hon själv inte kan dansa då hon fick problem med det ena knäet. Hennes dotter ska gifta sig med en italienare och hennes mamma har svårt att acceptera giftemålet. Hon skapar sedan en plan för att bevisa för hennes dotter att ha inte är bra för henne. Hennes mamma dricker en gamal dryck som gör att hon blir 20 år yngre. Kommer hon lyckas med att "förstöra" äktenskapet eller kommer dem leva lyckliga iala sina dagar? Själv så tyckte jag att denna film var ganska fin och betyget får bli 4/5 
 
G.I Joe - Handlar om en grupp militär som ska rädda den riktiga presidenten och försöka stoppa terroristen som försöker ta över hela världen. Kommer deom lyckas? Kommer den onda vinna? I denna film får man se allt från vapen till missiler. Jag tycker denna film var riktigt bra och jag som gillar action väldigt mycket så passar denna film perfekt för mig. Betyget blir 5/5
 
Trassel - Som jag vet så har alla nog sätt denna filmen och jag tycker det är en bra familjefilm. Det handlar om en prinsessa som blev kidnappad av en gamal dam när hon var bebis och i 18 år så har hon varit undangömd i ett torn långt inne i skogen, utan att veta att hon är den försvunna prinsessan. På sin 18-års dag vill hon se alla fina lyktor som kungariket släpper varje år på hennes födelsedag. Hon får hjälp av en ung man att få se det hon har önskat sig i hela sitt liv och under den resan så uppstår det kärlek och problem. Jag visste inte hur jag skulle berätta om vad denna film handlar om men jag hoppas ni förstod och dom flesta av her har nog sett den. Betyg 4/5
 
Systrar i Jeans - I denna tonårsfilmen får vi följa fyra tjejer som har varit bästisar redan vid tidig barndom. Bridget, Carmen, Lena och Tibby. När tjejerna är ute och shoppar hittar dom ett par "ovanliga" jeans som passar alla fyra. Tjejerna inser att jeansen sitter bra på alla och köper dem och andvänder dem för tur i livet. Under sommaren så åker alla åt varsitt håll. Bridget åker på fotbolls läger i Spanien, Carmen besöker sin pappa som hon inte har träffat så ofta, Lena åker till sin släkt i Grekland och Tibby stannar hemma och jobbar, samt filmar en dokumentär. Under sommaren så skickar dom jeansen till varandra och får max ha dem en vecka i var som ska ge dem tur och att dom andra tre finns där för en. Denna film är väldigt fin när det gäller vänskap och att man finns där för den/dem andra hela tiden. Jag gillar denna film rätt mycket så jag ger den betyg 4/5 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback